onsdag 3 februari 2016

Jorden runt V - Amerika

I februari går resan till Amerika och min packning är klar. Instruktioner till resan finns hos Lyrans noblesser. Jag tänker börja att läsa Hausfrau skriven av  Jill alexander essbaum.


Hausfrau beskrivs i Bokus så här: 
Amerikanskan Anna Benz bor med sin scheiziske make och sina tre barn i en välbärgad förort till Zurich. På ytan är hennes liv perfekt, men inuti håller hon på att gå sönder. För att dämpa sin känsla av tomhet börjar hon gå i jungiansk terapi och inleder flera otrohetsaffärer. Men ingenting hjälper och obeveklign styrs hon mot katastrofen...


Sedan har jag idag hämtat boken En bön för de stulna skriven av Jennifer Clement.  Bokus presenterar boken så här:
Det här är en berättelse om Ladydi Garcia Martínez. Hon bor på mexikanska landsbygden, på en liten kulle,
omgärdad av drogkarteller som odlar opium på fälten runt omkring, illegal invandring och ett polisväsende som inte går att lita på. --- En värld där flickor försöker likna pojkar så länge det är möjligt för att inte kidnappas och säljas, och där polisen är lika farliga att kontakta som de kriminella.

Månaden februari är kort och jag har ett tjugotal sidor kvar av Henning Mankells bok, ville så gärna läsa klart igår vid midntt, men tröttheten från dagens alla aktiviter gjorde att ögonen bara slocknade. 

/Kajsastina
































/Kajsastina

4 kommentarer:

  1. Här var det böcker i långa banor ... :)
    Vill bara tala om att jag svarat på din kommentar hos mig. Vet ju inte om du får aviseringar på sådant.

    En liten fråga!
    När du kommenterar hos mig så så lägger du in en wordpressadress. När jag klickar på den så hamnar jag hos "Lottens bokblogg". Ska det vara så?

    Du borde kunna ange din egen bloggadress om du hoppar över e-posten, men då får du ju definitivt inga aviseringar, så det blir väl val man får göra antar jag .. hehe

    SvaraRadera
  2. Själv har jag läst ut Henning Mankells sista bok
    "Kvicksand".
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Mankell kan verkligen konsten att skriva för olika typer av läsare. Både hans barnböcker, ungdomsböcker, romaner och kriminalböcker är av hög klass. Just hans höga lägstanivå beundrar jag mest. Vilken av hans böcker läste du nu? Jag har hyllat honom rejält i mitt senaste blogginlägg och ska göra det tio gånger till.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  4. Jag har nu läst Svenska Gummistövlar, en fristående fortsättning på Italinska skor. Ja han håller hög klass och efter en del misslyckade böcker längtade jag efter en bra bok. trevlig helg! Ulla

    SvaraRadera