onsdag 24 augusti 2016

Fin helg med varm sensommarsol, kräftor, kantareller och så Pontus förstås!



Fredag kväll for jag till Värmland med dotter, svärson, katten Findus och valpen Pontus. Barnbarn E var hemma, hon har nu börjat årskurs 3 i gymnasiet.  Vi hade mycket skönt väder och alla badade utom jag. Det skulle jag gärna ha gjort, men det är bara klippor ner i vattnet. Den som verkligen gillar vatten är hundvalpen Pontus. Han är en vattenapporterande hund.


På lördagen promenerade jag med dotter och Pontus till badplatsen. Så här såg det ut.

Vi tränar att gå fint med hjälp av  belöningsgodis.

På kvällen var det dags för kräftor med mera. Toast med kantareller och vaniljglass med varm hjortronsylt.

Rensning av kantareller till kantarelltoast. Mums!
Hemma på måndagen på balkongen rensade jag och förvällde ett par kilo kantareller 
som nu ligger i frysen att hämtas av svärsonen på fredag. Då får också Pontus vara med dem över helgen! 

/Kajsastina


1 kommentar:

  1. Trevligt inlägg.Fint foto på dig o Pontus.
    Ha en fin Augustivecka.

    SvaraRadera