fredag 9 september 2016

Två nya böcker på läsplattan - Bro bro breja, M. J. Arlidge och Olive Kitteride, Elizabeth Strout


Var utan bok i två dagar, vilket inte alls kändes bra. På biblioteket får man max hämta hem två böcker i veckan, så jag ska försöka sprida ut läsningen. Jag hittade inte min läslista i datorn, så jag surfade runt litet och fann nedanstående böcker. Bro bro breja, Pop Goes the Weasel är del två i en ny deckarserie av M.J. Arlidge. Jag är litet trött på deckare, efter att ha läst Sandmannen (som jag förresten inte gillade). Det här är en engelsk författare och handlingen tilldrar sig i Southhampton. Hoppas den är läsvärd!



Den andra boken är Olive Kitteridge av Elizabeth Strout. Hon är en amerikansk författare född i Portland, Maine, USA. Hon fick 2009 Pulitzerpriset för sina sammanlänkade berättelser om familjen Kitteridge och deras vänner i en liten stad i Maine. 




/Kajsastina

3 kommentarer:

  1. Tack för boktitlarna. Jag gör som du, laddar hem 2 böcker i veckan och nu ska jag testa de här.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Gav upp efter ca 100 sidor av Bro bro breja. Tänkte också göra det med Sandmannen, inte alls i min smak, bara våld sida upp och sida ner. Intrigen kunde ha varit bra med förenklat språk, händelser osv. Nu läser jag inte deckare på ett tag. Älskade ju serien om Lewismannen m fl, men det är ju thrillerromaner och där språket är underbart. Personbeskrivningarna utomordentligt skildrade, man kommer dem inpå livet. Sandmannen, usch! Men smaken är som baken.

    SvaraRadera