söndag 5 januari 2014

All världens kvinnor - Läsutmaning 2014


Jag har bestämt mig för att hoppa på Lyrans Noblessers bokutmaning All världens kvinnor. Deltagarna ska läsa fem böcker från världsdelarna. Lyran har valt ur sin bokhylla. Självklart äger jag inte alla dessa böcker, men jag kan också välja andra. Utmaningen handlar om ca 20 böcker, men jag har också mina egna böcker att beta av. Det ska vara lustfyllt att läsa, men jag tycker också det är roligt att delta i en grupp med andra läsare.

Återkommer. Jag tror jag vill börja med Afrika.

/Kajsastina

4 kommentarer:

  1. Mitt läsande är inte så disciplinerat utan det går mera på känn. Just nu i kväll har jag laddat hem "Analfabeten som kunde räkna" från biblioteket, så nu har jag lite trevlig läsning på lut. Annars blir det mycket deckare, men man måste blanda och få lite omväxling.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Kul idé men inte hinner jag läsa 5 från varje världsdel. Men man vet ju aldrig.
    Jag ska titta i bokhyllan vad som står där. Kan samtidigt passa på att dammsuga högst där uppe vid taket.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Jag har ju mina egna val av böcker också och det här blir ca 20 böcker. Jag brukar läsa ett par i månaden. Får se hur det blir. Det är inte något som jag måste prestera, det ska vara kul.

    SvaraRadera
  4. Förstår ändå att du tilltalas av utmaningen. Den kan vara lustfylld i sig, även om man inte vill bli pressad att läsa till vilket pris som helst.
    Lycka till med utmaningen ... :)

    SvaraRadera