fredag 14 mars 2014

Att ha tre kroniska sjukdomar är ett heltidsarbete vissa dagar!


Solen skiner men tyvärr har jag inte tid och ork att njuta idag. Får sätta näsan mot solen då jag går till ett pass i Medicinsk Yoga. Kanske passar det mig?  Har inte läst min bok på hela veckan men har laddat upp med en ny hög från biblioteket. Fick biverkningar av värkmediciner: en karuselliknande yrsel, illamående m.m. Slutade med en medicin som jag misstänkte och blev bättre, men jag skrev mail till min husläkare att jag tog bort den. Idag ska jag sätta på veckans plåster. Sedan tar jag Alvedon vid behov och för närvarande en inflammationshämmande, som jag får ta då jag har extra besvärligt med värk och rörlighet. Tyvärr, är det alltid mer värk då våren och värmen kommer.

Igår tog jag emot A och E då de kom från skolan. A lagade amerikanska pannkakor och jag förhörde honom på Tyska glosor. Än så länge hänger jag med och det är mycket uppiggande att få vara med dem några timmar då och då.

 
Ha en skön vårhelg alla!
 
/Kajsastina

2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt när man kan vara behjälplig. Min dotterson kommer hit till mig när han har bekymmer med sina redovisningar i ekonomi.

    Ja, det är inte lätt att vara sjuk och behöva ta en massa piller, men de är ju ett nödvändigt ont om man ska fungera. Och det vill man ju!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. hoppas du fick en fin bukett vårblommor från din blomsteraffär, det är du värd.

    vilka böcker tänker du läsa just nu?

    margareta

    SvaraRadera