söndag 22 februari 2015

Rödvin och Revolutionary Road

Rödvin
Sedan igår är jag kattvakt, då matte med familj är i fjällen, ja Batra fjällen ligger långt bortom Falun *fniss". Jag fick vin av dottern som muta för kattvakteriet. Se bilden. Gott och prisvärt vin. Middagen som jag tänkt mig hann inte bli färdig, kokt dillkött. Den står nu på balkongen och idag ska jag göra dillsåsen. Tog istället fram ur frysen en Galette från Picard. Deras produkter är goda och praktiska att ha hemma i reserv. Vi, dotter o jag, handlar i deras butik i Solna. 

Dagen efter - vila
Efter frukost lade jag mig ovanpå bäddad säng och läste, men mitt huvud kändes tungt och någon promenad hanns inte med. Ska nog begränsa vinintaget till ett glas nästa gång. Ska också träffa en väninna för fika och sedan bli upphämtad av äldsta dottern för att komma på middag och äntligen få se deras nya möbler i nya lägenheten.   




Pågående bokläsning
Boken jag läser just nu är Revolutionary Road av Richard Yates (den har funnits i tryck i 50 år). Den verkar bra, eftersom jag läste till kl 01.00. Den är också filmad med Leonardo DiCaprio ser jag av omslaget, men jag tycker alltid bäst om att att läsa boken först och få med alla nyanser och tankar. 

Nu tittar solen fram helt plötsligt, så jag slutar och tar en  promenad till fiket för att träffa väninna M. Sätter i alla fall på stegräknaren. 

Ha en skön Söndag!

/Kajsastina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar