söndag 11 september 2016

Bro bro breja av M.J. Arlidge, en bok som jag slutade läsa

Det är länge sedan jag slutade läsa en bok, men den här boken gav mig en negativ känsla rån de första sidorna. Läste vidare ca 100 sidor och obehagskänslan ökade. för sina demoner genom att låta sig piskas. Kikade framåt om sidorna innehöll något bättre men icke. Det pågår ett prostitutionskrig i Southhampton och de personer som mördas blir också skändade genom att deras hjärtan skärs ut och levereras med bud till deras partner. Den kvinnliga kommissarien, Helen Grace, måste få utlopp för sina demoner genom att låta sig piskas. Beskrivning av allehanda pervesioner hade väl gått an om det funnits en bra intrig. 

Exempel:  "Hon blev hans älskarinna, senare hans fru och efter det kvävde hon honom under en S&M-session - åtminstone enligt en av undre världens vandringssägner. Hans kropp återfanns aldrig och hon tog bara över tyglarna i hans imperium och dödade eller stympade alla som försökte ta det ifrån henne." Den här bokbloggaren har höjt den till skyarna. Många av bokbloggarna får ju gratis recensionsexemplar av böcker och därför ska jag hädanefter läsa deras omdömen med en mer kritisk blick.

Det här är del två i en serie som ska åtföljas av en tredje. Den första boken heter Ole dole, men jag tror inte att mitt intryck av boken skulle ha blivit bättre om jag läst den första. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar