måndag 6 mars 2017

Veckans böcker på läsplattan

Har laddat hem Ängeln i posthuset av Anita Salomonsson, den tredje boken jag läser av samma författare. Tyckte mycket om de tidigare och det här är hennes senaste. 

Bokus: "I tidigare romaner har Salomonsson skildras till synes obetydliga men verkliga livsöden från Västerbotten i skönlitterär form. I Ängeln i posthuset har turen kommit till hennes moster, Wiktoria Karlsson. Berättelsen följer Elin från barndomen, via en olycklig kärlekshistoria, tills hon som vuxen och ogift efterträdde sin far som postmästare. med en blandning av sakligt realistiska och sirliga vändningar befriar Anita Salomonsson återigen en människa ur historien så att det allmänna försvinner och det särskilda träder fram. "


Eftersom jag blandar en allvarligare bok och en lättläst, lånade jag också Mary av Aris Fioretos. Den boken har fått Sveriges Radios Romanpris 2016. 

2 kommentarer:

  1. Kickar in och tittat vad du läst eller håller på att läsa. Jag hinner inte
    läsa så mycket. Nu på rean köpte jag sex böcker - halva rea-priset.
    Det blev mindre än pocket. Jag har svårt att läsa lite text. Jag återkommer om böckerna.
    Helgen är snart slut och en nya vecka börjar.
    Jag ska planera för en resa till Cypern. Det blir bara en vecka.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att läsa dina bokrecensioner och få lite inspiration. Det här är författare som jag inte alls känner till, men nu vet jag vad jag ska låna nästa gång.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera