onsdag 17 april 2019

Glad Påsk, 80-årsdag på Påskafton och pollenallergin är här

På påskafton fyller jag 80 år, se där det gick ju bra att skriva siffran 80! Trots alla begränsningar, är det roligt att få hänga med så här länge. Det känns bara litet konstigt att tänka på sin ålder, vilket jag inte gör andra dagar. Mina tankar och min hjärna känns unga och det är för mig viktigt att fokusera på det som är gott i livet. Drar mig därför undan samtal då äldre pratar om krämpor, dålig pension, kostnader för hemtjänsten och annat negativt.

Naturen brukar nästan alltid explodera omkring den 20 april, åtföljd av min pollenallergi, där faktiskt den extrema tröttheten är värst! Sjögrens syndrom, som jag har berättat om, har som ett kriterium också extrem trötthet. Klicka på bilderna i vänstra kolumnen för att läsa mer. Vet inte vad som är vad. Idag har värmen kommit och det är klart jag varit ute, så nu är huvudet luddigt, ögonen kliar och tåras, halsen svider och det känns som en tung våt filt ligger över bröstkorgen och det är tungt att andas.

Ska brygga en kopp kaffe och läsa min bok, Kastanjemannen. Lägger ut en påskbild från bloggens barndom.






4 kommentarer:

  1. Hej Kajsa-Stina! Tack för ditt inlägg hos mig. Jag skall också blåsa
    lite liv i bloggen, Det är ju trevligt att ha några bloggvänner men det
    måste vara ett givande och tagande.
    Du skrev om ålder, vilket egentligen bara är en siffra. Jag har fyllt 86 och
    trots krämpor av olika slag så är det härligt att man får vara med.
    Vi får en lugn påskhelg, Vi ska vara hundvakt till Joe, Husse och Matte
    åker till Paris. Vi är bortbjudna påskafton och påskdagen och det är
    till vänner som gillar hundar så Joe får följa med.
    Önskar dig en fin påskhelg,
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du finns kvar som bloggvän. Jag ska ju fira med barn och barnbarn i morgon, ja inte alla, då ett barnbarn har farit til Mallorca för att arbeta på Tui turistbyrå.Jag kommer att ha dotterns hund måndag och tisdag. Det ska bli roligt. Hoppas att du får en glad påsk. kram

    SvaraRadera
  3. Halloj Ulla, och STOOOOOOORT GRATTIS på din födelsedag :D

    Det var så roligt att få en påhälsning på min blogg. Tack för det :)

    Jo, det där med inloggningen. Jag tror att du borde kunna kommentera hos mig om du bara hoppar över raden för e-post. Det är den informationen som gör att wordpress vill att du är inloggad. Hade du aldrig registrerat något på Wordpress någon gång så hade problemet inte funnits, men har du en gång skapat ett konto och angSå länge man agner en e-post som wordpress inte känner igen går det bra ...
    Lite krångligt kanske, men så är det ...

    I mina inställningar kan man kräva den här informationen från de som kommenterar, men jag har inte gjort det. Loggade ut och gick till min blogg för att testa, och det ska fungera ;)

    Jag svarade på din kommentar hos mig, men skriver här också att jag önskar dig en fin födelsedag, kanske med dubbelfirande eftersom du fyller på själva påskafton i år.
    Ha nu en fortsatt fin påskhelg :D
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Tittar in här och det senaste jag hittar är en påskhälsning. Ingen större lust för bloggande förstår jag.
    Men här kommer i alla fall en hälsning från mig. Hoppas att allt är bra med dig <3
    Kram

    SvaraRadera