onsdag 3 april 2019

Status den 3 april och uppdatering om bokläsning.

Så här skriver Bokus om dennna bok, som ligger på läsplattan nu:

"Hur kunde allt gå så snett i en så lycklig familj som Richardsons? När började idyllen Shaker Heights att förändras? Var det när Mia Warren flyttade in med tonårsdottern Pearl i släptåg? Eller började det redan vintern innan, när ett spädbarn hittades övergivet utanför brandstationen? En roman om hemligheter och lögner, om starka blodsband och om en moderskärlek så intensiv att den når bortom dem."Små eldar överallt" har legat på New York Times bästsäljarlista i nästan ett år och sålt i över 1 miljon exemplar i USA. Den vann Goodreads Choice Awards pris för bästa roman 2017 och ska filmatiseras till teveserie med Reese Witherspoon och Kerry Washington som producenter och skådespelare."



Livet börjar återvända! Det har gått långsamt att nå hit, där jag befinner mig idag, både fysiskt och emotionellt, framförallt fysiskt. Fast vi består ju  av både kropp och själ och de  delarna arbetar tillsammans. Det hjälper att själv hjälpa till genom att styra sina tankar. Även om jag har värk, fast inte i den opererade höften, vaknade jag idag med en positiv känsla. Får vila ofta under dagen vissa dagar, eftersom jag lever intensivt däremellan med träning, promenader, bokläsning m.m. Idag var jag i kyrkans onsdagsgrupp, stickade på en sjal för att komma igång med det igen. Mina promenader ca 30 min om dagen, nu med en lättare rollator,  är viktiga. Just nu bara mina övningar hemma, men jag har börjat gå med pumpstavar korta sträckor fram och tillbaka på min gata. Har bokat tid för spruta i höger knä och den 30 april till en annan ortoped för cirtisonspruta ryggslutet. Oj, nu blev det en uppdatering om mina krämpor, men min identitet ligger inte i sjukdomar utan i möjligheter, inte sant! 

Det är ändå bra att ha bloggen kvar så att jag påminna mig om vad jag läst. 

Kajsastina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar