måndag 6 juli 2020

Sommar 2020 - "Midsommarnattsdrömmar" ratas vid kapitel 7


Så här mysigt har jag det bakom vindskyddet med humlen  i skuggan på eftermiddagen med nytvättat hår. Vi har haft 30 grader i nästan en veckas tid, men nu några sköna dagar med regn. Idag också blåst, men jag ska gå ut en promenad senare. Har ofta solglasögon, då jag besväras av glaskroppsaqvlossning, mycket besvärande i ljus.

Har börjat läsa boken "Parisaren", Isabella Hamad. Var tvungen att lägga "Midsommarnattsdrömmar" åt sidan. Kapitel 7 och förf gick igenom karaktärerna, de ska vara ca 25 år, men deras språk var pubertalt. Gav deprimerande intryck. Om man har så negativ på världen och människorna redan i ungdomen, undrar jag hur det blir sedan. Uppläsarens röst var inte bra. Kanske jag läser den som e-bok senare, för då går det fortare och jag kan hoppa över alla dessa fåniga dialoger!! Men vad vet jag om dagens unga; jo träffar ju barnbarn yngre än de i boken men mycket mer positiva och ett bra språk.



Ser fram emot att läsa den här boken och då jag anar att den är läsvärd, har jag valt att läsa den i bokform. Har lagt upp ett sommarlager, som jag fick från Bibliotekets "Boken kommer hem". Allt på grund av corona och min ålder.

Ha det gott och håll ut!


3 kommentarer:

  1. Boken låter intressant, skriv gärna några ord om vad du tyckte om den - när du läst den!

    SvaraRadera
  2. Jeg må ha bøker i papir, en skikkelig bok. Jeg tilbringer mer enn nok tid bak en skjerm på jobb, og det er så mange som har så merkelig stemme. Nei jeg vil lese selv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar att se texten och läsa själv.Jag kan växla och säter ibland på att lyssna om jag går ut. och promenerar. Det bästa är kanske att ha musik under promenaden.

      Radera