måndag 12 april 2021

Månad efter månad går i samma lunk, dvs med läsning och lyssnande av böcker!

Har återigen missat att skriva i bloggen, men det är bra att då och då titta in här. För min egen skull skriver jag in de böcker, som jag har gillat och som då har fått höga poäng. Det brukar bli två böcker i veckan och sedan också en struntbok, som jag lyssnar på och ler åt under promenader. Promenaderna blir inte så långa, men jag försöker gå ut varje dag trots min spinala stenos. Ingen hjälp finns mot detta. Bara övningar som kanske underlättar litet, så jag ägnar säkert några timmar åt det. Jag har i alla fall lyckats få remiss att få röntga ryggen, då det är tio år sedan det gjordes och jag fick då diagnosen Spinal stenos.

Här är mina underbara fysioterapeuter på You Tube. De är inte så glamorösa, men vet vad de pratar om och jag tycker att det hjälper något för att kunna utföra alla hushållssysslor, till och med dammsugning. Klicka på länken, om du vill ha tips om ryggvärk. 

Var säker på att göra rätt övningar för din sorts ryggsmärta.  

Jag har i alla fall fått första sprutan mot Covid-19 och den andra får ja den 27 maj. Tills dess får jag inte träffa mina barnbarn och döttrarna. För egen del går det bra att ha det så här; jag lunkar på som vanligt med gymnastiken, akvarellmålning, bokläsning. Dessutom lyssnar jag numera mycket på klassisk musik på Spotify. Det blir en repetition för att minnas denna musik, som har följt mig genom mitt liv. Däremot tycker jag det är hemskt för alla unga människor, som har fått ställa livet på VÄNTAN! Skolarbetet blir också lidande och jag hoppas att kommande arbetsgivare tar hänsyn till att de inte kunnat prestera så bra som de skulle ha gjort utan Covid-19 som gjort att de har haft distansundervisning.

Återkommer med den bok jag läser just nu. 

Kajsastina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar