fredag 21 januari 2022

Min första bild i januari 2022 är såklart av Pontus, vår sexåriga Papipoo

 




I år blev det ett litet annorlunda julfirande, men avslappnat och trevligt. För min del blev det ingen matlagning, ingen bakning, inga julklappar.  

Vi träffades hela familjen den 12 december dock på trevligt glöggmingel. Ett barnbarn var inte med, då han studerar till läkare i Linköping. Små rätter eller s k plockmat var delikat och som avslutning en pepparkakscheesecake med frosting och lingon. Den dagen fyllde ä. dottern 55 år och den yngre hade fyllt tre dagar tidigare, 51 år. Det var trevligt för det är alltid svårt att få alla samlade samtidigt trots att vi bara är nio personer, varav fyra barnbarn. 

En familj hade gett sig iväg till Kanarieöarna för att fira jul och min andra y. dotter m fam har ju flyttat till Wasastán, där den sista våningen till deras takvåning saknar hiss. Entrén har också bara en trappa till hissen! Det är svårt med transporter i Stockholm på julafton. Mina ryggproblem hade under hösten blivit mer och mer invalidiserande, vilket bekräftades genom röntgen, som äntligen gjordes. Röntgades sist för tio år sedan.  Vissa övningar kan jag göra för att lindra värken, men det har blivit svårare att gå. Därför valde vi att de kom till mig på julafton mitt på dagen. Pontus överlämnades två dagar före jul till mig och var ett trevligt sällskap ! Han fick bara korta utepass här och när snön kom på julafton fick han följa med dottern till Wasastán. Min egen middag på kvällen bestod av Helstekt kyckling med stuffing och pommes frites på sötpotatis. Gott rödvin till! 

Hoppas att år 2022 blir bättre för oss alla! 

/Kajsastina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar