fredag 11 februari 2011

Bra dag tills nu

Snöstorm i natt och dåligt med sömn. Gick ändå upp då klockan ringde 8. Jag hade bestämt mig för att städa sovrummet. Jag vet inte än vilket tema jag ska ha på den här bloggen. Tänkte att jag inte skulle älta mina städproblem, eller brist på ork att städa på grund av värk. Men jag mjukar upp med att skriva om min fredag.

Det ven och stormade på förmiddagen då jag  röjde bort papper på skrivbordet och sorterade in. Kom på att jag ska skaffa en ny kontorsstol och göra litet fint i rummet. Efter 1½ timme var jag klar med dammsugning och golvtorkning. Duschade och tvättade håret och fixade lunch. Jag tog värktabletter efter lunch och pulsade i snön mitt i gatan  till Seniorträffen vid 12-tiden. Nästan inga bilar ute, skönt!

Föreläsningen kl 1300 blev inställd på grund av snön. Det var bara vi som bodde närmast som hade kommit, tio stycken! Så trevligt vi hade! Jag hjälpte till att lägga fram kex och ostar, skivade paprikabitar och päron. Vi pratade och hade jättetrevligt! Man har inte roligare än man gör sig! Framåt ½ 3-tiden gick jag till mitt centrum och handlade. En sån här dag är jag glad att jag bor nära servicen. Många kunde inte komma ut och handla idag.

Nu är det kväll och jag har fått värk igen, men tänker inte ta någon värktablett. Det blir lika bra att duscha varmt.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar