tisdag 10 april 2012

Dagens lunch från Linas matkasse



Påskhelgen tillbringades inne med läsning - ska försöka skriva en kort bedömning av böckerna snart. Inför nästa behandling den 20 april måste jag försöka äta upp mig. Som tur var hade jag en del att "ta av". Har aldrig pratat om bantning tidigare utan sagt att den dagen kanske kommer då jag behöver ha litet "hull". Men nu har jag gått ned så pass att jag måste försöka stabilisera vikten.

Min inspirationskasse från Linas matkasse kom i söndags. Jag har haft uppehåll i två veckor eftersom jag hade mycket i frysen att laga av och mina portioner är små för närvarande. Råvarorna räcker till 12 portioner, minst.  Ofta blir det en massa rotfrukter och grönsaker över. Det räcker till flera goda soppor och vegetariska rätter. Den här veckan beställde jag också en fruktkasse för 100 kr med äpplen, päron, apelsiner, kiwi och bananer.

Dagens lunch:

Så här blev det. Ärtpurén ser inte god ut men det var den.
Fisken var exakt lagom. En god vän till mig från Norge har berättat att
man där har bacon till torsk.


/Kajsastina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar