tisdag 10 april 2012

Balkongplanering och annat

Långfredagen var yngsta dottern här  en stund efter handlingen. Påskdagen kom äldsta dottern hem till mig med lammstek, potatisgratäng och andra tillbehör. De hade haft släktbesök och fått mycket mat över. Samma förmiddag hade  hon och svärsonen varit på styrketräning och sedan på gudstjänst i Alllhelgonakyrkan. Vår lilla familjemiddag har flyttats till nästa helg. Anledning: E , 7 år,  hostig, C, snart 18, förkyld och jag själv ska inte utsättas för smitta. De har bestämt att fira min födesledag då, eftersom jag kommer att vara på Karolinska för cellgiftsbehandling tre timmar födelsedagen. Kanske börjar jag ana att de här tuffa månaderna snart är slut?
Köksblomma

Bellis på balkongen
Längst fram nyinköpta pärlhyacinter, till vänster en gullviva
som jag tog från dotterns trädgård förra våren och längst bak den
tacksamma kärleksörten.



Dagens motto:

Man har det som man tar det.

/Kajsastina








3 kommentarer:

  1. Vilka underbara blommor som ger hopp och stärker våra sinnen.
    Så skönt om du nu anar ett slut på dessa gifter. Du har kämpat bra!
    Styrkekramar inför den sista omgången.

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att höra att du ser fram emot våren vilket balkongblommorna skvallrar om. Det låter också som om du har fått tillbaka aptiten, och det är alltid bra. Bra också att du och döttrarna är försiktiga så att du inte drar på dig en onödig förkylning. God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. ilartj"Du ser slutet på din behandling och
    kan glädjas åt dina fina blommor.
    Tuffa månader du gott igenom, och tufft att du orkade skicka vinsten jag vann hos dig. Det ska bli roligt att läsa böckerna. De var av författare som jag inte läst förut
    Jag har skickat din lilla vinst. Visst var det lite märkvärdigt att vi vann hos varandra.
    Nu önskar jag dig allt gott och
    att du har det någorlunda drägligt efter behandlingen.
    Kram

    SvaraRadera