torsdag 8 maj 2014

Var finns förnyelse i politiken? Orkar inte med alla gubbs i kostym som överröstar och babblar i TV-rutan. Tråååkigt! Stänger av!


 
Var tredje kvinnlig pensionär är "fattigpensionär". Förlåt Reinfeldt, "garantipensionär". Jag hör inte till dem (tror jag har några tusenlappar mer än en garantipensionär), men jag skulle ändå önska att ministrarna kunde sätta sig in i hur vissa människor har det? Kanske till och med avstå några av de tusenlappar de fått i samband med att inte sjukskriva sig? Ironi? Javisst, någon större tilltro har inte jag till dessa skrävlande politikergubbar som överröstar varandra i debatterna. Var är sakfrågorna? Ge mig en politiker som lugnt utan smutskastning mot motståndaren lugnt och sakligt kan beskriva vilka mål partiet har. Ett mänskligare samhälle? Klyftorna i vårt samhälle har blivit fler och fler.

Har inte speciellt hög pension, men det är ett val jag har gjort. Hemma med barn i fyra år, studier och omskolning på egen bekostnad i tre år och lönearbete i ca 40 år fram till pensionen vid 65.

/Kajsastina

1 kommentar:

  1. occh inte lägger man sin röst på de partiet som sänker pensione ! oh nej

    margareta

    SvaraRadera