måndag 7 mars 2016

Bokresan Jorden runt, PUB-afton och Alf Pröjsentema på högmässan


Bokresan Jorden runt V är för mig någon vecka försenad. Har gjort resan i februari, men inte hunnit skriva ned vad jag läst och var jag varit. Kommer i nästa inlägg. Resan i mars har jag börjat med att läsa Brända skuggor av Kamila Shamsie (Pakistan).

Har haft mycket i tankarna och mycket att göra. I fredags var det PUB-afton här i Edsberg och det var trevligt. Vi hade en egen trubadur med som är från Sollentuna. Många bra samtal med trevliga människor.

Igår, söndag, hade kyrkan gudstjänst med tema Alf Pröjsens visor. Till kaffet spelade prästen gitarr och sjöng den här visan som jag minns då jag hör den, Du ska få en dag i morgon som blank och orörd står. Här kan du höra den sjungas av Alexander Rybak.

Återkommer senare med min läsning från Bokresan Jorden runt V.

/Kajsastina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar