söndag 24 maj 2020

Dag 72 Coronakarantän

Det känns som en evighet! Dagarna fylls av rutiner. Små projekt pågår.Vad gör jag då? Förutom min bokläsning försöker jag avverka hushållssysslorna så snabbt som möjligt. Kanske tur att jag inte hade hemtjänst på grund av smittspridningen. Tidigare har jag haft hjälp med städning av äldsta dottern var 14:e dag. Men karantänen gör ju att jag är hemma med mycket tid. Städningen är bra motion och jag gör litet varje dag.  



Efter min nyttiga frukost, se bilden, Qigong direkt, eftersom jag inte vet om det blir promenad senare under dagen. Lång promenad med rollator och kortare med stavar. Det är dagsformen som avgör. Sedan har jag en massa övningar vid diskbänken för att räta ut ryggen och böj knä och stå på tå. På kvällen, har jag en hård skiva i sängen och gör core och också övningar för ben och knän. Avancerat verkar det kanske, men det går fort. Utan de här rörelserna får jag mer värk. Höftoperationen var lyckad och har nu inga besvär alls. Spinala stenosen, förträngningarna i ryggraden åtgärdas endast med övningarna. 

Kajsastina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar