söndag 24 maj 2020

Där kräftorna sjunger av Delia Owens






Internationell succé - nu på svenska. En oförglömlig berättelse om naturens krafter och ensamhetens pris. Kya Clark lever ensam och i samspel med naturen utanför en liten stad vid North Carolinas kust. Byborna kallar henne "Träskflickan" och har i många år spridit elaka rykten om henne. När en stilig quarterback hittas död i våtmarken blir hon därför omedelbart misstänkt och en mordutredning inleds. Men Kya är långt ifrån den obildade enstöring som alla tror, och snart uppdagas sanningen om hennes liv. "Där kräftorna sjunger" var den mest säljande boken i USA 2019 och har blivit en internationell fenomentitel som älskas av läsare över hela världen.

Kunde välja mellan att läsa och lyssna på min Stoytel. Föredrar att se texten men helt fantastiskt att lyssna under dagens promenad. En underbar bok! 

2 kommentarer:

  1. Mycket bra tips, och roligt att den finns som ljudbok. Det är ju min grej nuförtiden ;)
    Tack för att du tittar in hos mig på bloggen ibland. Det gör mig glad. Tack för det Ulla :D
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lollo! Förra veckan satte jag mig ned för att föra in bloggarna jag följer. Vad händer? Lyckades radera allt. Har inte haft tid att fixa det och idag var det så vackert väder. Jag virkar, läser och nu i sommar följer jag en akvarellkurs via FB. Allt det som är roligt tar tid. Jag tyckte verkligen om den här senaste boken. sKA KIKA IN HOS DIG. KRAM

    SvaraRadera