söndag 12 september 2021

Samtal från en ängel av Guillaume Musso

 Ikväll började jag läsa en ny bok av en för mg ny författare. Jag tycker den verkar lovande. Just nu lyssnar jag och uppläsaren Jonas Malmsjö är en mycket bra uppläsare. När jag lyssnar kan jag ju pyssla en del i köket. Jag har ju inte hunnit med allt då jag haft besök av vår hund Pontus hela dagen idag. Sedan kan jag sätta mig i fåtöljen och då läser jag på plattan. 



En skön söndag har avverkats och jag har haft dotterns hund Pontus. Han finns i mina tidigare inlägg. Jag har missat dagens gymnastik, kanske får jag tid ikväll. Å andra sidan har jag varit ute tre gånger med honom och en av dessa turer blev en i mitt tycke ganska lång promenad. På tisdag ska jag hämta ut en knäortos som har tillverkats till mig efter remiss från ortopeden. Han påstår att det ska gå att räta ut proneringen, benet dras åt vänster efter min knäolycka för ca 20 år sedan. Dessutom syntes det på röntgen att det fanns artros i knät. Ingen nyhet precis, då jag har artros också i axlar och händer. Knät värker hela tiden och hindrar mig från att gå längre promenader. Den spinala spinosen är som den är, men känns inte av varje dag. Jag inser att det bara är att acceptera läget. 

dd





































































































































































Guillame Musso är en av världens bäst säljande författare och är översatt till 40 språk. Han föddes i Antibes 1974 och redan som tioåring bestämde han sig för att bli författare. Efter skolan flyttade han till New York en period. När han kom hem hade han huvudet fullt av bokidéer och New Yorks typiska mångfaldskultur. Det märks idag då många av hans böcker utspelar sig såväl i Frankrike som USA, och karaktärerna kommer från olika länder. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar