måndag 1 november 2021

Idag är det den första november och hösten har verkligen gått fort

Jag var och klippte håret i förra veckan och det är fem månader sedan förra besöket hos fris-ren. Jag har haft hästsvans liksom många andra damer i min ålder. Håret fick bättre kvalitet men nu får det växa ut igen.


I morse satt jag i telefonkö, först till Vårdcentralen och sedan till Gamla Karolinska, Jag fick tid den 4 november för tredje vaccinationssprutan. Tyvärr hade jag glömt bort att jag ska ha Pontus den dagen och jag gillade inte heller den sena tiden, 16.25. Om det hade varit tidigare på dagen, kunde jag ha lämnat honom ensam några timmar, men nu sammanfaller det med tiden då husse skulle hämta honom. Vårdcentralen svarade överhuvudtaget inte då det var anhopning av samtal, men jag hade fått ett brev, där man angav ett annat telefonnummer för att boka vaccination, Nu får jag ringa i morgon bitti och omboka tiden. Det är ett evinnerligt bokande och avbokande fram och tillbaka. Den 8 nov har jag tid hos ÖNH (förkortning för öron, näsa och hals). Hoppas jag kommer iväg. Det är min tredje bokning. Husläkaren skrev en remiss i somras, eftersom jag hade haft bihåleinflammation till följd av den svåra pollenallergin, men jag vet inte vad de kan göra. Det är väl knappast så att de kostar på mig vaccination mot pollen i förväg till kommande sommar. Jag skall också till Ögonmottagningen för ögonbottenfotografering och dit skulle jag ha gått före pandemin, men nu hoppas jag att jag kan komma iväg.

Det har varit en trevlig dag, då jag sammanstrålade med ett par vänner i centrum. Det är 3:e gången som jag träffar någon på fiket. Men vad gör man i kylan? Vi kan ju inte gärna träffas utomhus. Det är nog försiktighet som gäller. De berättade att en kör i Sollentuna hade träffats igen i oktober efter långt uppehåll och 5 personer inkl körledaren hade insjuknat i Covid-19. De hade fått två vaccinationssprutor. De blev inte så sjuka, så vaccinationen är bra.

Så här såg Pontus ut förra gången jag hade honom, men nu är alla löven borta.


Ha det gott alla!

/Kajsastina





1 kommentar:

  1. Visst går tiden fort :)
    Fick lust och tid att titta in hos dig. Fin i håret blev du, och det kan väl inte ha växt jättemycket sedan bilden togs.
    Jag är också en tant med hästsvans. Enkelt och bekymmersfritt ;)
    Kramis

    SvaraRadera