måndag 28 februari 2011

Första mars och vårtecken?



Vårteckensutmaning från Humlebackens blogg! Jag tycker det ska bli kul att spana efter vårtecken från olika delar av Sverige.

Igår mötte jag på väg till bussen en kvinna som jag känner väl (vi var i skärgården förra sommaren). Hon kör en elrullstol och då vi stod och pratade sa hon: - Titta, ett vårtecken! - Jag såg inget, men hon pekade på asfalten på vår gata, vilken nu faktiskt var bar. Det är precis som min lilla gadget till höger i min blogg.

What you see depends on what you´re looking for.


Nu stavar jag iväg till katten Leo.

4 kommentarer:

  1. Hos mig var det dåligt med vårtecken. Nästa vecka måste något ha hänt - kanske mindre med snö.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Härligt med bar asfalt! Då är det på rätt väg!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Helt sant!
    Angående blogger, följare m.m så är det så att man vill följa olika bloggar av olika anledningar (t.ex fotobloggar) och det jag reagerar på är att ngn annan skall bestämma om jag vill följa, ha till mitt förfogande, precis det antal bloggar jag själv väljer. Det är ju väldigt tidbesparande att ha blogg adresserna på ett och samma ställe.
    Hoppas du får en fin dag, här har solen visat sig nu.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Igår kom grågåsen hit. Det är ett vårtecken.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera