måndag 28 februari 2011

Lunchen idag blir nog på kommunalhuset - stekt sill med löksås


Nu blev det bråttom! Nyss stod jag i duschen och nu ska jag kasta på mig  kläder. Tar om 20 min bussen till  Sollentuna centrum. Väninna M ringde och vi ses där. Hon bor i norra delen av Sollentuna kommun, som är stort. Hon flyttade hit för två år sedan från Köping, där jag ju har arbetat och bott i 23 år. Hon tar både buss och pendel, medan mitt läge är bättre, 7 min med buss. Bäst att träffas i centrum ibland då i varje fall jag har ärenden där.
Har packat böckerna som ska åter till bibblan. Väntar på café Biblos till M kommer. 

Kanske blir det också lunch på kommunalhuset, stekt sill med löksås! Från 12:e våningen
och har  man en vidunderlig utsikt.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha mycket att stå i, fast trevliga ärenden. Stekt sill med löksås, en favoriträtt!

    SvaraRadera