onsdag 16 maj 2012

Släpp fångarne loss, det är vår!

 
Släpp fångarne loss, det är vår!
Var mänska i sin själ vill väl,
när grön Naturen står!"

~ Ur Fridas visor av Birger Sjöberg ~
också namnet på filmen av Hasse & Tage.

I drygt tre månader jag har  mer eller mindre levt isolerad och nu när friheten kommer är det svårt att fatta det. Efter provtagningen igår bestämde läkaren att jag skulle ta bort cvk:n. Jag fick också en starkare medicin mot biverkningarna i munnen. Väntade på sjukhuset i tre timmar och använde tiden till att läsa bok - är aldrig boklös vid sådana här tillfällen. Jag läste ut Little Bee, besökte cafeterian och tog en promenad i solen. 

Har idag besökt Öppen onsdag, men nu har tröttheten överväldigat mig efter en hel dags aktiviteter. Det blir tidigt läsande och sänggående ikväll, för i morgon blir det fest för äldsta barnbarnet somfyller 18 år!

För några veckor sedan tog jag bilden på rabarbern ovan och jag hoppas kunna skörda till en paj till helgen.

Önskar Alla som tittar in en Skön Helg!

/Kajsastina









2 kommentarer:

  1. Hejsan !

    Nu blev jag påmind om när jag var på Länkarna i Alby.
    Då sprang en tjej och jag därute och skrek "Släpp fångarna loss det är vår". "Kidnappade " en invandrarunge som vi gungade med.Mamman vart galen.Klart hon fick tillbaka barnet.Vi ville bara ha lite skoj.Det hade vi.Efter 9 dagar fick jag åka hem.

    Ja våren kan väl göra vem som helst lite galen.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Jag verkligen ska vi släppa loss dom för nu är det vår :).Min trädgård är alldeles underbar med äppel och päronblom. Körsbärsträdet är tyvärr redan överblommat, det går så fort.
    Kramar om dig och lycka till med allt

    SvaraRadera