torsdag 13 december 2012

Sancta Lucia


Min nyttiga gröt åts på stående fot i morse. När jag väl kommit igång är det ingen idé att sätta sig och börja om från början. Morgongymnastiken får bli kvällsgymnastik istället. Luciamorgon! Kallt! Minus 10 °. Jag lufsar sedan fram mitt i gatan för att gå till Seniorträffen. Trottoaren är knölig och  tidigare gående har lämnat potthål efter sig i snön. Risken att trilla är stor men jag har ju lovat att hjälpa till med dukningen så jag måste ut. Ett Luciatåg ska komma på förmiddagen, men först bjuder kommunen oss, ca 40 personer, på glögg, kaffe, lussebullar och pepparkakor. Ungdomarna från Edsbergsskolan bjuder oss på en underbar sång- och musikstund med ett fint sammansatt program.


Nu har jag laddat upp med nytt raggsocksgarn i den här färgen. Visst är den häftig!

Nagellacket är också nytt, Butter från Essie.

Ha det gott!

/Kajsastina
 

2 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag hade haft så där vackert kupade naglar. Mina är inte alls vackra, så jag skippar nagellacket.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Kajsastina svarar:
    Samtidigt som jag tappade håret på huvudet, tappade jag ögonbryn och fransar och NAGLAR! Visserligen är jag litet flärdfull men jag lackar också för att naglarna ska hålla i allt hushållsarbete.

    SvaraRadera