måndag 24 juni 2013

Värme och stickning - en bra kombination?


Katten håller mig vaken i alla fall.

Värmen har hållit i sig hela dagen, ca 26 ° här i Sollentuna.Svårt att koncentrera mig att läsa mina böcker, så den planeringen har helt raserats. Plockade fram min stickning av tröjan i garnet Drops Verdi. Det var så roligt att sticka att jag inte har upptäckt att den blir för stor. Vad göra? Repa upp och börja om, men nu med rundstickor 5 istället för 6,5. Enligt Drops Designs stickbeskrivning ska den stickas med stickor nr 7. Jag lyssnade på en stickkompis som tyckte att jag absolut skulle ta storlek XL, eftersom jag har byst. Vad är det med dessa kvinnor, som själva inte har någon byst? Tycker de att man ska dölja den? Tydligen, eftersom många påpekar detta, men jag själv är nöjd både med bysten och kroppen. Bara den fungerar hyfsat. Tänker också på allt den har uträttat.



 


Den blåmelerade tröjan ska jag sticka till mig själv. Härliga färger!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
Jag har också beställt orangemelerat i samma garn som jag ska sticka till en dotter.
 
Ha det gott!
/Kajsastina

 

2 kommentarer:

  1. Vet inte om värme och stickning är en bra kombination. Kanske inte för mig? Igår hade vi så hett här att jag inte ens orkade sticka en liten disktrasa. Suck! Och jag som drömmer om att virka en matta av trasor. Tänk att ha en sådan i famnen i den här värmen! Huuu!

    SvaraRadera
  2. Jag har stickat mycket i min dar, men har aldrig tyckt om att göra det på sommaren. Det blir liksom så varmt!!
    Det där orangemelerade garnet ser häftigt ut.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera