lördag 22 februari 2014

Ljuset återvänder och allt är gott ...

Bilden lånad från SR´s hemsida P2.
I morse lyssnade jag på Morgon i P2, en kanal som jag uppskattar mer och mer. Igår kväll, eller snarare vid midnatt, lyssnade jag i P2 på Rendezvous med Kristjan Saag. Det var svängig dansmusik från Hotel Savoy i London från mellankrigstiden. Jag gillar mest klassisk musik, men P2 sänder inte bara det utan också jazz och, som igår, populärmusik. Bra att pröva för oss som har gott om tid.

Eftersom jag har ersatt min telefon och avslutat abonnemanget på Tre har jag köpt en ny Telefon Samsung Galaxt III mini med kontantkort. Där kan jag surfa och lyssna på program efter sändning
i t ex SR och Svt. Adresskalendern och bilder m.m. är synkat mot datorn. Den har mycket bra ljud och kamerafunktionen är också utmärkt.

Programmet Da Capo med Kjell Eldeman i P4, om man är äldre och gillar svensk underhållning från tiden före 1960.


Jag startar P1 alla vardagar till frukosten och sedan då jag är hemma på dagen. Jag tycker det är så bra att hänga med i samhällsfrågor och politik inte minst.

Nu tar jag en tupplur, då jag var uppe sent igår. Leo dök nyss upp och båda katterna sover nu.

/Kajsastina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar