tisdag 15 juli 2014

Steglitsan ligger halvläst i bokhögen

Dottern har eftersänt Svenska Dagbladet till mig i tre veckor, då familjen är på semester. Faktiskt är det trevligt att kunna läsa med tidningen i handen och återgå till artiklar. Läser ju annars via datorn, men man måste ju prioritera som pensionär. I lördags den 12 hittade jag under Kultur: Ny antilista för författare att frukta, den med författaren, vars bok flest lägger ifrån sig oavslutad. Där finns den kritikerrosade boken Steglitsan av Donna Tartt. Den har legat oavslutad på mitt bokbord i två veckor. Vet inte riktigt varför, men den är på 780 sidor och i pocketformat. Jag är inte ensam om det här förstår jag då jag såg resultaten från undersökningen,

Istället har jag läst inte så tunga, men bra böcker. Glasverandan, Ann Cleevers, Tröstaren, Karin Wahlberg, Gunnar, Bo Hansson och just nu Nära Eden av Anita Shreve. Det är inte alltid jag kommer ihåg att anteckna böckerna jag läst. Min halvårslista för 2014 är på gång, men det är ju sommar. Än så länge är jag hemma och är kattvakt, men ska snart ge mig iväg till Västmanland och Värmland.

I morgon väntar styrketräningen!

/Kajsastina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar