tisdag 22 februari 2011

Ljuset återvänder

Sen start idag. Somnade sent efter att ha läst ett par timmar i natt.

Kikar först nu ut genom fönstret och kan ana solen bakom de gråblårosa molnen vid horisonten. Snöar det? Nej det är bara mina smutsiga fönster.

Ville kolla min mail och se om jag fått beställningsbekräftelse på böcker jag beställt. Öppnar samtidigt  bloggen och ser att där har mina snöflingor förändrats till fyrkanter.

Jag har några följare som aldrig kommenterar. De som skriver 10-15 inlägg på sin blogg och aldrig kommenterar andras, tar jag bort från bloggen. Hellre ett fåtal sanna bloggvänner, där vi har bra kontakt, än bara de som vill ha följare för syns skull. Uttrycket "som man ropar i skogen, får man svar" passar in på min tankegång. Jag är likadan IRL, hellre ett fåtal vänner än många bekanta.

Nu får jag snabba mig till kören kl 10. Vi sjunger just nu "Love me tender" trestämmigt. Det är roligt.

Kram

8 kommentarer:

  1. Hurra, jag är kvar som följare!!! Hade du tagit bort mig så hade jag nog gråtit... Jag är följare på massor av bloggar men jag skriver faktiskt kommentarer på allihopa. Kankse inte varje dag men nån gång iallafall. Skönt om ljuset återkommer till dig! Här är det sol idag, det är så jäkla kallt men solen gör ju att man överlever... Annars tror jag att jag snart måste emigrera... Kylan tar kål på mig, kroppen protesterar högljutt och psyket blir lidande, hela familjen blir lidande! Om man ändå kunde vinna den där storvinsten någon gång, suck...
    Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar jag också om det spökar i datorn. (ler). Lycka till med din kör, jag önskar jag kunde sjunga!

    SvaraRadera
  3. För mig är kommenterandet hos varandra en rolig del av bloggandet. Jag är inte alltid själv bra på att kommentera men om jag har haft uppehåll med att skriva i bloggen, gör jag i alla fall en kommentar på ett av inläggen hos bloggkompisen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej ja i dag snöar det också fast solen hinner titta fram lite då och då.
    Vad fint du har skrivit om Ryssland.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  5. Visst är kommenterandet en del av bloggandet men det är inte alltid jag hinner med.
    Bloggandet blir mer och ibland mindre, det beror på hur det ser ut runt omkring mig och om tiden räcker till. Jag har flera följare på bloggen som jag aldrig sett röken av och vet inte varför de anmält sig som följare. Vill kanske att man ska bli följare av deras blogg??
    Tala inte om fönster. Skönt att det går att skylla på kylan.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Men snöflingorna som var så fina när jag såg dom. Då får man vara glad att man finns kvar som följare, trots att det har varit lite si och så men kommentarer de senaste dagarna från min sida. Å andra sidan har det varit klent med inlägg också. Hoppas på mera tid i morgon.

    SvaraRadera
  7. Det där med att vara "följare" är knepigt. Själv har jag varit försiktig med det eftersom jag tidvis lever utan dator (hur man nu kan göra det i denna värld *skrattar*) Sen när jag äntligen har tid och en dator blir det MASSOR att läsa i kapp, och att hålla igång min egen blogg.
    För mej är bloggläsandet lite som tidningsläsandet, man får tips, ideer och även veta en massa om världen. Och alla dagar är man inte på humör att kommentera, medans man andra dagar har massor att säga ;o))

    Tack för en trevlig blogg!!

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag tappade bort mig någonstans när jag skulle berätta att den växt du kallat längtans blå blomma och står i ditt fönster heter - tror jag - streptokarpus.
    Vi vet inte om vi kommer iväg till Oman men hittills har inte utrikesdepartementet avrått.
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera