tisdag 22 mars 2011

Vårkänslor



Det känns som om jag har "legat i ide" i två år. I två år har jag haft mitt extra arbete men nu har jag vaknat till och inser plötsligt att jag har tid att njuta av våren. Jag har "bunkrat upp" med allergimedicin, så nu kan våren få börja.

Nu är det dags att plocka fram mitt gladaste leende och mitt modigaste mod. Jag kickstartar våren med att göra något som jag länge drömt om men inte vågat göra? Vad det är behåller jag för mig själv.


Vårkänslorna
kommer bums då solen skiner som idag och det är +13. Vårkänslor får jag av att sjunga i kören
Vårkänslor får jag då jag kan ha kortärmad blus under jackan och lättare skor.
Vårkänslor får jag av att fika med trevlig man för tredje gången på en vecka.
Jo, jag lovar, det kan faktiskt pirra även vid hög ålder.
Vårkänslor får jag av att skura balkongen och upptäcka att flera perenner klarat övervintringen. Min murgröna har överlevt!

Jag säger också välkommen till en nygammal bloggkompis pockethexan och en ny intressant kompis vitsippan.


Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Så skönt det är med lite vår! Man blir ju lite gladare iallafall. Såg en krokus igår och jag blev så jäkla glad! Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Klart det kan pirra. Tror nog att det aldrig slutar pirra.
    Låter som riktigt bra vårkänslor alltihopa.
    Ha det gott:O)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Kajsa-Stina !
    Tack så trevligt det stod om mig.Om jag vetat hur populär jag skulle bli genom bloggarna.Hade jag nog börjat meddetsamma med dom.Men det var först i Maj som jag av en slump fick till en blogg av att jag skulle redigera en annan, min mobilblogg.Men bättre sent än aldrig.har ju kommit upp i den aktningsvärda åldern, då man kan säga nästan vad som helst utan att skämmas.

    Vi ska nog få kul ihop det känner jag på mig.Håller med Dig om vårkänslor.!

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Vårkänslorna flödade här i tisdags men blåste bort dagen darpå. I dag är det extra tröja under täckjackan och täckbyxor som gäller. Huvudet stoppar jag in i vindtät mössa med öronlappar och knytband under hakan och sen kapuschongen över det. Men det är vackert när man sitterinne och tittar ut.

    SvaraRadera