torsdag 14 februari 2013

Ska aldrig vintern ta slut?

Slutar aldrig den här vintern för mig?
När kommer VÅREN?


Vi fick mer snö för ganska många dagar sedan. Har vi fått plogat? Nej! Skottat? Nej! Igår pulsade jag omkring mina ärenden här i "byn" Edsberg många gånger. Möte i kyrkan kl 9, sedan till Seniorträffen och åter till kyrkans "öppen onsdag" på eftermiddagen. Också idag gick det inte så bra att gå, fast då hade någon visat vägen genom att lämnat djupa hål efter sina kliv i snön. Jag tycker att broddarna "tvärstopp" är obekväma att använda, så jag handlade en annan sort idag, "Ready" anti-slip protector, 139 kr. Så nu kanske det slutar snöa åtminstone. 
 
Nu tänker jag vara inne resten av dagen under min pläd och dricka té och läsa "Anna Karenina". Såg i tidningen att filmen Anna Karenina snart har premiär och den ska jag naturligtvis se.
 
Ha det gott i februarivädret!
 
/Kajsastina





5 kommentarer:

  1. Nog kan man bli trött på snöandet. Här kom inte så mycket som befarat och vi har en duktig vaktmästare som plogar och skrapar och sandar, så här kan man inte klaga på framkomligheten.

    Ha det så skönt där nere under pläden och ha en fin Alla Hjärtans dag.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Kroppen skriker efter vår och härliga promenader i sol och ljus och fågelkvitter. Längtar så man kan dööööö ...

    SvaraRadera
  3. Här i Järfälla tycker jag att kommunen sköter snöröjningen bra. Jobbigt att gå på oplogade vägar..

    SvaraRadera
  4. Här kan vi inte klaga på snöröjningen. Jo, att de börjar klockan 4 på morgonen. Men de som skall till jobbet tycker så klart att det är bra. Jag vänder mig på andra sidan och försöker somna om.
    Solen måtte ha tagit semester. Det är grått och trist.
    Jag fick rosor på Alla Hjärtans Dag, det förgyller upp tillvaron och de är vackra fortfarande.
    Jag sitter och väntar på att herrn skall säga: var se god, maten är serverad. Det är hans tur idag och det blir färsbiffar på rådjurskött.
    Skönt att veta att det inte är uppblandat med hästkött. Det är mycket skriverier i tidningarna.
    Jag har ätit hästbiff och det var gott men man vill veta vad man äter.
    Ha en riktigt bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Hörde att våren kommer nästa veckan.
    Kvällskram! :)

    SvaraRadera