tisdag 26 maj 2015

En tisdag i månaden maj


En helt slapp dag har avverkats. Apoteket och fika på förmiddagen i solen i Edsberg med en vän. Sedan buss till Sollentuna. På bussen SMS från en annan väninna. "Var är du?" Svar: "På bussen till Sollentuna C". SMS-svar: "Jag tar pendeln från Rotebro, är i S:a om 30 minuter." Där hade jag några ärenden. SMS: "Jag är framme, var är Du? Jag: "På vån 2 och provar byxor." Då ringde hon och vi bestämde att träffas på Balders, vilket skedde. Surrigt med mycket folk. Beslöt att gå till Garden på plan 2. Jättemysigt och lugnt att prata men ändå en del folk efter lunchrusningen. Vad gjorde vi innan mobiltelefonernas tid?

På bilden till höger en försenad födelsedagsblomma av M, då hon var sjuk då jag fyllde år. Ska plantera den på balkongen, där brukar minirosor trivas.

Efter ett par timmar tog jag bussen hem. I 20 minuter sken solen då jag satte mig på balkongen för att pusta ut och sola de vita benen.  Sedan kom molnen, men det är ändå ganska varmt.


Har plockat undan och fixat kläder till i morgon då vi har avslutning med lunch i onsdagsgruppen.

Efter att ha fikat två gånger idag (jag åt gröt till frukost) bestämde jag mig för att laga en omelett eller som det kallas enligt ett recept hittat på nätet Frittata med babyspenat och fetaost. Magert, nyttigt, men gott. Serverat med citronvatten.

Till sist visar jag min favoritblomma just nu, inte bara jag som tycker om den, tvillingsporre. Jag köpte bara en. De är inte billiga precis. Tog bort den gröna plastställningen runt, men den tar sig nog. Bredvid planterade jag skott från sticklingar från en innekrukväxt som jag glömt namnet på. Den har rödlila lätt ludna blad. Vet någon vad det heter?



Ha det gott alla! 

/Kajsastina

2 kommentarer:

  1. Ja, vad gjorde vi innan mobiltelefonernas tid? Det kan man verkligen fråga sig. Just i såna där lägen är den ju alldeles utmärkt. Maken och jag hade väldigt olika åsikt om vad som var sevärt när vi var i stan t ex. Han ville stå och titta på grävmaskiner och byggkranar och jag gillar att gå i parker och planteringar och en och annan tur in på något varuhus. Så vi skiljdes åt och gick var och en på sitt håll och då var det väldigt bra att ha mobilen redo när det var dags att träffas igen.
    Den där frittatan ska jag prova, för jag gillar fetaost och kan nästan äta det som godis.
    Varmt tack för din kommentar hos mig i kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. En härlig dag, träffa en gammal vännina och prata bort en stund är en högtidsstund. (mina har dött i canser eller är dementa). Ett av det bästa med den varma årstiden är blommorna som man kan slösa med runt omkring i sitt boende./ ha en trevlig dag margareta

    SvaraRadera