fredag 20 november 2015

Bilder från en kylig promenad i november. Bokläsning: Bränd himmel av Gilly Macmillan


Tidigare idag var jag i Sollentuna centrum och vid tretiden kände jag att jag var tung i huvudet av den dåliga luften där och all stress med julhets. Släppte allt jag höll på med och gav mig ut. Premiär för mössa idag och det behövdes för luften var kylig men den kändes skön att andas in. 

Solen på väg ned på andra sidan Danderydsvägen. 

Här ser jag månen i skyn då jag kommer
till Edsbergs centrum.
Efter handlandet tar jag vägen
 förbi vår fina blomsterhandel
Här skyltar man med vita orkidéer.
Jag gillar verkligen vita blommor. 
Nu har jag kycklingklubbor i ugnen och till det ska jag ha ugnsbakade rotfrukter. Sås: Yoghurt smaksatt med litet citron och honung. Var på syster Emma på förmiddagen och köpte vin. Prisvärt och gott vin, bild nedan. 



Jag har läst ut boken Jag är Kina och nästan skrivit klart en bedömning. Började på förmiddagen läsa 
Bränd himmel. Kommer säkert inte att kunna släppa den ifrån mig förrän jag har läst klart. Kvällen är räddad och jag slipper alla dåliga TV-program!


Handling
Rachel Jenner är fotograf och ensamstående mamma och låter sin åttaårige son Ben springa före till en repgunga när de är ute i skogen en söndag eftermiddag. Ben är utom synhåll bara en kort stund. Sen är han borta och Rachel befinner sig mitt i varje förälders mardröm. Allt blir svart. Vad var det egentligen som hände den där ödesdigra eftermiddagen? Och finns det fortfarande en chans att hitta Ben vid liv?

Önskar alla bloggvänner en God helg!


/Kajsastina

2 kommentarer:

  1. Härliga foton. Lär väl inte gå att kommentera hos dig den här gången heller, som det ju inte gått att göra på länge. Men försöker igen här nu

    SvaraRadera
  2. Tack Eleonor! Det gick ju bra att kommentera.

    SvaraRadera