lördag 21 november 2015

Personlarm med 130 decibel!



För några år sedan bodde mina vuxna barn många år i Paris resp London. Jag reste till dem vid jul och sommar och jag ville känna mig trygg. Jag hade ett personlarm med mig på resorna, också användbart på kvällar då jag reste med tåg från Köping till Västerås och läste en fortsättningskurs i Franska. Nu har larmet varit trasig i flera år, så jag stegade in till Teknikmagasinet igår och handlade den här fiffiga saken för 150 kr. Den ska bäras på handleden och är mycket diskret. Hoppas jag slipper använda den, men ni ska veta att jag bor i Edsberg, en stadsdel i Sollentuna, där det de senaste tre åren förekommit flera skottlossningar. Nu sitter 2-3 st personer i fängelse, så det har lugnat ner sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar