lördag 4 april 2020

Dag 22 i karantän

Kom igång vid 8-tiden. Känner mig ganska pigg men framför allt frisk. Har fixat litet hemma med punktdammsugning, kan inte eller bör inte städa för mycket på en dag. Skulle ha fått spruta tre i axeln den 21 april. Ortopeden lämnade återbud p g a Corona. Men axeln är bättre och dessutom gör jag också övningar. Efter 20 min Qigong: frukost. Allergimediciner och om en stund ska jag gå ut i solen.  

En anledning till att jag mår så bra idag är nog att jag nöjer mig med att titta på nyheter om Corona en gång om dagen, antingen via TV eller helst via datorn. Risken finns att sitta för länge vid TV:n! De tuggar ju om allt 20-30 gånger i samma program. Tycker att min tid kan användas till något bättre, framför allt något som jag mår bra av! 

Solen skiner överallt och min promenad i solen idag väntar, men dotter K skulle hämta ut en medicin och komplettera mina inköp från ICA Maxi. Hon är på väg hit i skrivande stund. Hon och hennes familj har flyttat från sitt hus här i Edsberg, Sollentunlägenhet, en takvåning med härlig utsikt. Det är ju på rätt sida om stan och med bil tar det ca 20 min att köra till mig. 

För två veckor då min dotter M och jag promenerade
köpte hon de här penséerna till min balkong. 

Visserligen räknas jag till åldersgruppen Äldre Äldre, men tänker att jag har vare sig hjärtfel, fel på lungorna, eller har diabetes - bara denna reumatiska sjukdom Sjögrens och sviter efter cellgiftsbehandlingarna 2012. Så trots min ålder är jag nog Äldre. Själv känner jag mig som 35 i knoppen, men ca 60 i kroppen. Föredrar att vara klar i knoppen med fysiska krämpor än tvärtom. 

Ha en skön helg i solen. 

Kajsastina

2 kommentarer:

  1. Skönt att du föredrar att vara klar i knoppen ... så som du är ;)
    Fast ... om man fick välja så vill man nog var frisk och vaken i både knopp och kropp ... eller hur ;)
    Ibland har jag själv så svårt att samla tankarna att jag undrar vad jag har för ålder på hjärnan ... egentligen... hahaha

    Kram på dig ... och fortsätt vara aktiv :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lollo! Det var mer på skoj att jag tror jag känner mig som 35 i knoppoen, Min svärson säger att jag har en ung hjärna!

      Radera