fredag 3 april 2020

Fina flickor av Marianne V Gunve



Just nu läser jag Fina flickor, en debutroman skriven av Marianne E Gunve.  Jag tyckte den verkade intressant , då det handlar om flickor som växte upp på 50-talet, vilket jag gjorde. Den är mycket läsvärd, åtminstone har jag redan läst hälften. Ska försöka minnas och skriva alla de böcker jag läst det senaste året. Jag har dem ju kvar på e-boken, men nu har jag skaffat Storytel och laddar också upp ljudböcker för att kunna lyssna under promenader och då jag stökar i köket. E-böcker läster jag mer koncentrerat sittande i min bekväma fåtölj.

Kajsastina

1 kommentar:

  1. Alltid roligt med lite historiskt tema, och är det dessutom från en tid man själv upplevt får det ytterligare en dimension.

    Undrar om du med tiden blir lika biten av ljudböcker som jag. Nu har jag nästan inte gjort annat än lyssnat sedan våren 2015. Det var då jag var med i en stegtävling på jobbet, och det fick mig att skaffa Storytel.
    Ibland kan jag sakna "min egen berättarröst i huvudet", men på de här åren har jag blivit så van vid att lyssna på andra att saknaden försvinner mer och mer.
    Fast det finns berättarröster som bara inte går att lyssna på. Då måste jag byta bok.

    SvaraRadera