torsdag 17 februari 2011

Sannas matbok - för den självläkande människan


Sanna Ehdins bok kom jag över för ett år sedan. Den inspirerade mig att försöka äta ungefär som hon beskriver: läkande och naturlig kolhydratfattig. Jag har alltid gillat ren mat, inga konstiga hopkok med oidentifierbara ingredienser.  

Jag har också minskat på bröd, tar en smörgås till frukost eller senare på förmiddagen, en gång i veckan fika med något kaffebröd. Kroppen reglerar sig tydligen då den mår bra och jag har ökat förbränningen., trots att jag inte kan göra någon  intensiv motion.

Jag har rel regelbundet gjort Qigong och vattengympa och promenader med och utan stavar. 


Jag tror inte på bantning. Det är de små valen i vardagen som gör att vi mår bättre av ren mat. Hjärnan behöver också  bra mat för att fungera. Genom att äta istället för att banta får man energi. Jag känner mig friskare fysiskt trots att jag äter mediciner. Jag väger mig nästan aldrig, men har fått flytta in hålet i skärpet några decimeter (på ett år). Det är bra för kroppen att väga mindre, så att det blir mindre belastning på leder.                                                                                                                                                                                                                         
Exempel på mat
Frukost: Molinogröt
Lunch: Sallad eller soppa
Middag: Fisk/ kyckling/lamm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar