fredag 18 februari 2011

Tycho Brahe-dag?


Bilden från koping.se. Där har jag bott och också deltagit i vattengympan i badhuset.
 
Går det inte ens med vattengympa längre? Fick otrolig värk överallt efter badet igår och fick linda in mig varmt och ha på dubbla sockar under eftermiddagen och kvällen. Värme lindrar. Förutom ryggen och benen krånglade vänster fot. Jag har senarelagt operation av foten, eftersom jag ville komma i form med vattengympan och det är tio gånger kvar. Jag tog ingen medicin, eftersom jag var hemma. Jag har ju fått en förklaring till den här värken efter magnetröntgen. Det är spondylos mellan 3: e 4:e kotan i nedre ländryggen. Det är ju  inte så roligt, men det syntes på röntgen för femton år sedan att jag hade början till det. Jag har 50 % kvar av det ursprungliga trymmet mellan kotorna i ryggmärgskanalen och det gör att det strålar ner i benen. Nerver ligger i kläm. Några längre gångsträckor kommer så småningom inte att kunna göras. Blev remitterad till vattengympan, eftersom det anses skonsamt.

Idag värk på morgonen igen. Då jag skulle stryka en top slocknade strykjärnet. Det var iskallt! Efter en stund gick en säkring, vilket berodde på det trasiga strykjärnet. Fick famla i mörkret för att hitta jordfelsbrytaren och åtgärda det. Sedan tog jag min värkmedicin och gick ut och handlade kl 09.00.

Ett barnbarn har fått influensa, så jag ska inte besöka dem i morgon, även om jag är vaccinerad. Idag hade jag kunnat få skjuts av en väninna till Älvsjö, men jag har tid för klippning kl 13.

------

Tillbaka efter besöket i centrum och jag är nöjd med klippningen. Jag har gått tillbaka till min gamla frissa, som tar 200 kr för en klippning. Skönt att bli av med håret i nacken. Jag har haft page, men nu blev det en kortare variant, en bobfrisyr. Min förra frissa tog 350 kr och det var det inte värt. Köpte en portion  laxpudding hos Bröderna Axelssons Fisk i Sollentuna centrum. Det var gott och jag slapp laga mat. Nu ska jag läsa tidningen. Jag brukar köpa DN på fredagarna. Det är roligare att läsa papperstidningen än att läsa på webben. Några varv med "snabeldraken" ska det bli innan kvällen.

Jag inväntar morgondagen med tillförsikt.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Så synd att du fick värk efter vattengympan.

    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Det vore ju tråkigt om du måste avstå från vattengympan för det är en både bra och trevlig form av gympa.
    Det är förargligt när grejerna går sönder så där. Själv har jag en viss förmåga att tappa strykjärnen i golvet, och se, det tål dom inte.

    Men dagen verkar ju ha slutat bra för din del, men besökeet hos frissan som blev till belåtehet.

    SvaraRadera