onsdag 30 september 2015

Vila - besök av "Sjögren"!

Sjögren (vä länk till sidan om det) kom på besök igår, han smög sig på mig, först med
muskelsvaghet, sedan molvärk i nacken, ryggen armarna och stark smärta i händerna. Har inte behövt använda handledsortoser på minst 5 mån men i morse plockade jag fram dem för att avlasta lederna i händerna då jag skulle sköta mina morgonbestyr. Åratals användning av tangentbordet är en av orsakerna till besvären. (Jag brukar skoja då folk undrar vad jag har gjort med mina händer: "jag har suttit vid ett tangentbord i 60 år! Var en av de snabbaste sekreterarna som kunde touch-metoden på dåv ASEA.) Under tiden som lärare i 20 år satt jag mycket vid datorn och författade material till undervisningen.  Nu blir det vila, vila och läsa och läsa. 

/Kajsastina

1 kommentar:

  1. hej på dig!
    Som man brukar säga: Inget ont utan det för något gott med sig.
    Läs för mig också :)

    SvaraRadera